18 juli 2013

Du måste skoja, Dogge.

Nej, det var inte bättre förr. Folkhemsnostalgi är bara trams, särskilt om det är någon. yngre än jag som levererar. Det. finns ingen anledning att längta tillbaka till en tid då mobboffer var tvungna att gå med sina plågoandar på den enda tillåtna skolan och när jag fick stå i en timme i kö på posten istället för att. hämta mitt paket på ICA och betala räkningarna i telefonen när jag kommer hem från jobbet i lugn och ro.
Jag föredrar offentliga satsningar framför ett femte jobbskatteavdrag. Men jag måste inte ta hela det sossenostalgiska paketet för det. Jag är trött på palmeprat och monopolkramande. Jag vill kunna växla mellan P1 och rockklassiker. Jag vill kunna vara föräldraledig utan att bli uttittad och jag är glad att mina barn inte behöver gå ur den lutherska kyrkan utan helt fritt får välja tro och tillhörighet. Jag gillar homoäktenskap och spårvägsbyggen. Du måste skoja, Dogge. Det var sämre förr.

Inga kommentarer: